Oksegryte med tomater og kokosmelk.

I dag har jeg god tid til matlagingen, derfor blir det en oksegryte som skal stå å trekke i lang tid. Den behøver ikke å stå så veldig lenge, men når jeg har tid, syns jeg den blir bedre jo lengre den står, gjerne ca. 1 1/2 – 2 timer.

Jeg tok en stor oksestek/flatbiff som jeg skar i terninger, brunet i varm panne, i omganger, slik at alle bitene fikk fin steke-skorpe. Dette har jeg opp i en gryte,

før jeg tilsetter paprika og løk i terninger.

 

Tilsett en boks med hermetiske tomater og kok opp. Jeg lar dette stå i en times tid på svak varme, slik at det får trekke og godgjøre seg. En stund før servering tilsettes en boks med kokosmelk, salt, pepper, hvitløk, chilli og det du måtte ønske av krydderier. Jeg tar bare litt på slump og smaker meg frem. 

Gryta serveres gjerne med ovnsbakte potetbåter, kokt ris eller med blomkål-ris hvis du vil ha retten lavkarbovennlig. Den er også glutenfri og laktosefri.

Du trenger til 4

800 gr flatbiff av storfe/oksestek i terninger

1 boks kokosmelk

1 boks hermetiske tomater

1 løk

2 røde paprika

salt, pepper, krydder etter smak

 

VEL BEKOMME!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg