Steinalderbrød/Paleobrød.

Jeg spiser ikke brød på grunn av allergier,

men jeg baker gjerne brød og knekkebrød av frø,

noe som er enkelt og raskt. 

Å det smaker nydelig.

Det ar ikke lang tid å røre sammen frøene,

og rett i ovnen uten heving,

så er det ferdig etter ca. 50 minutter.

 


 

 

6 egg

1 dl olje denne droppet jeg men tilsatte vann i stedet.

2 ts salt

120 gram av hver av følgende ingredienser;

valnøtter, mandler, solsikkerkjerner, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø.

 

 

Dette røres sammen i en bakebolle.

Jeg hakker ikke nøtter eller mandler først, syns det er godt med de hele i brødet.

Innimellom tar jeg litt mer av noen frøtyper, og utelater de jeg ikke har.

Det går helt fint.

Hell massen i en godt smurt brødform.

Stekes på 175 grader i 50-60 minutter.

Avkjøles godt før det pakkes inn i plast.

Oppbevares i kjøleskap.

Lang holdbarhet.

Det metter godt, så du trenger ikke mange skivene til et måltid.

Sist jeg bakte brødet, tilsatte jeg litt oregano og chili flakes.

Ca 5 g karbo pr 100 gram brød

Kjempegodt.

Vel bekomme!

 

#Glutenfritt, #Lavkarbo #Paleo #sukkerfri #sunt #helse #Steinalderbrød #brød #Laktosefri #hjemmelaget #hjemmebakt #baking #brødbakst #matfrabunnen #suntoggodt

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg