Kyllinggryte med kokosmelk.

Noe som er veldig godt er en langtidskokt gryte. Her ser du hvordan jeg lager en god kyllinggryte. Fantastisk lukt brer seg i huset.

 

Først tar jeg en pose med kylling i stykker, med skinn og ben, skylles godt og legges i en stor gryte. Her er det 5 biter, totalt en kilo kylling.

 

Hakk opp ulike rotgrønnsaker, purre, løk og det du måtte ønske, ca. en kilo til sammen. Krydre med litt salt og pepper, hvitløk og chili flakes.


 

 

Hell over en boks kokosmelk og en boks knuste tomater.

 

Jeg var på marked på torget i går og fikk med meg en stor pose gode, spicy spekepølser fra Holland. Jeg hakket opp en av disse og tilsatte gryta for å få god smak.

 

 

Når dette er gjort er det bare å vente. jeg satte på gryta en times tid, og da var den ferdig. Men la den gjerne stå lengre.

Klipp litt persille over ved servering.

Ingredienser

1 kg kylling i biter

1 kg rotgrønnsaker

1 boks kokosmelk

1 boks tomater

salt, pepper, hvitløk og chili

Serveres med godt brød, eller litt potet- eller blomkålmos.

Vel bekomme!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg