Løk – i lange baner. Ferdighakket og rett i fryseren. Kjøp opp stort og spar tid og penger.

I dag kom jeg over store poser med løk på butikken.

2,5 kg pr pose.

Jeg kjøpte en med rødløk og en med gul løk.

Så greit å kjøpe opp mye og spare både tid og penger.

Og det er alltid greit å finne ferdig skrellet og oppskåret løk når maten lages.


Prisen er jo upåklagelig.

Når alt skjæres opp med en gang og legges i kjøleskap og fryser,

blir ingenting for gammelt.

Jeg tar alle løkene og skreller de.

Bruker levende lys ved siden av, slik at tårene ikke skal trille.

Men det gjør de allikevel.

Så heller jeg all ferdigskåret løk i et dørslag og skyller godt i rennende, kaldt vann.

Dette for å skylle av litt av den sterke løksaften.

Dette gjør løken litt mildere og bedre.

Så tørkes løken godt, før den fylles i fryseposer.

Jeg fryser ned det meste.

Da er det bare å ta opp litt etter hvert som du har bruk for løk.

Enkelt og praktisk.

Og null matsvinn.

Ha en fin og økonomisk dag.

 

#løk #ferdighakket #matsvinn #matspill #økonomisk #rødløk #gulløk #matøkonomi

#storkjøp #suntoggodt #hjemmelaget #matfrabunnen #lavkarbo #sukkerfri #vegan #vegetar #storkjøp

4 kommentarer

Siste innlegg