Iskrem med solbær. Lavkarbo og sukkerfri. Passer for de fleste.

Verdens enkleste dessert.

Og den er sunn i tillegg til at den smaker kjempegodt.

Rask å lage er den også, og den kan varieres i det uendelige.

Dette er noe jeg unner meg nesten hver dag.

Jeg har alltid frosne bær i fryseren.

Og mager kesam eller yoghurt naturell i kjøleskapet.

Jeg blander sammen kesam med frosne bær, her er det solbær, min favoritt.

Røres godt sammen med bærene er helt frosne,

så blir det en deilig is-konsistens på desserten.

Kan søtes litt med flytende Natreen eller annet søtningsmiddel, 

hvis du syns den er litt for frisk.

Eller melis, hvis du spiser sukker.

Jeg tilsetter også noen dråper med vanilje.

Nytes iskald.

 

 

#is #iskrem #yoghurt #magerkesam #kesam #greskyoghurt #bær

#solbær #frosnebær #dessert #kveldskos #dia #lavkarbo

#sukkerfri #sunt #suntoggodt #trening #diett #hjemmelaget

#matfrabunnen #frosne #vitaminer #helse #sunkost #kosthold

 

4 kommentarer

Siste innlegg