Hjemmelaget knekkebrød med tang Massevis av jod. Nyttig og naturlig ved for lavt stoffskifte.

Jeg bruker jevnlig å bake knekkebrød.

Disse er helt glutenfrie,  lavkarbo og diabetesvennlige.

Består kun av frø.

I det siste har jeg begynt å innføre tang i kosten.

Dette er en altfor lite utnyttet ressurs.

Inneholder en mengde nyttige mineraler som kalsium, magnesium og ikke minst jod.

Mange sliter med trøtthet og dårlig forbrenning.

Skjoldbruskkjertelen trenger jod.

Mangler du dette vil du ofte føle deg sliten og kan ha lavt stoffskifte.

Så jod er undervurdert.

Og tang og tare inneholder massevis med jod. 

Jeg prøver ut ulike måter å innføre tang i kosten.

Og håper på å kunne ut å høste snart. 

Ingen tang i Norden er giftig.

Bare å gi seg i kast med å sanke gratis sunn mat. 

Min knekkebrødoppskrift fikk seg nettopp en oppgradering.

Jeg brukte min vanlige oppskrift med 12 dl frø og 7 dl vann.

Tilsatte 3 store spiseskjeer med tørket tang.

Stekte på vanlig måte. 

Oppskrift finner du her:

Knekkebrød

Det luktet sjø i huset under stekinga.

Et godt tegn tenkte jeg. 

De smakte litt sjø mens de var varme, kunne ikke vente med å smake.

Etter de ble kalde smakte de som vanlige knekkebrød med en anelse saltsmak fra havet.

Helt hekta jeg.

Dette blir en klassiker hos meg.

Snart tomt så klar for ny baking. 

Tang er helt klart kommet for å bli i min husholdning.

Gir uante muligheter som skal testes ut i nærmeste fremtid.

Lykke til med baksten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg