Hjemmelaget iskrem – Lettvint og god dessert.

Jeg lager ofte noe godt til dessert eller kveldskos, og da er det lettvint å lage noe av bær.  Jeg bruker ofte frosne bær, men i sesong bruker jeg selvsagt friske.

Ta opp bær fra fryseren. Pisk fløte til krem. Hell oppi bær og krem i ett smalt beger og kjør sammen med stavmikseren.

 

Dette blir nå til nylaget frisk iskrem. Bruk valgfrie bær. Her har jeg brukt frosne solbær. Smaker av sommer.

Serveres straks i små skåler. Kan evt. søtes med søtning eller sukker hvis du syns bærene er for sure. Jeg bruker ikke sukker, syns det smaker godt uten, jeg tror søtsmak er en vanesak.

Denne desserten er #laktosefri, #glutenfri og #lavkarbo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg