Hot kjøttsuppe.

Ryddet kjøleskapet og fant endel grønnsaker som måtte brukes opp,

så da blir det kjøttsuppe.

Det fine med denne er at du tar hva du har.

 

 

Idag blir det hodekål, brokkoli, gulrot og brekkbønner.

Og jeg fant en pakke choritzo-pølser som straks går ut på dato.

Disse skrelles og snittes i små biter og puttes i gryta sammen grønnsakene og vann.


 

Jeg krydrer i tillegg med salt og pepper, evt en-to buljongterninger, chiliflak og gurkemeie.

Smak deg frem, hvis pølsa er sterk sånn som her, trenger du neppe buljongterninger.

Gurkemeie er betennelsesdempende, så den tilsetter jeg det meste av supper og gryter,

den setter litt farge, men minimalt med smak.

 

Suppa ble sterk og god, og fikk en gyllen fin farge pga chorizopølsene.

Jeg lager alltid en stor gryte når jeg først er igang,

tar ikke lengre tid,

så nå har vi suppe i minst to dager til.

Ingredienser

1/2 -1 hodekål

1/2 brokkoli

1 gulrot

150 gr brekkbønner

3-4 choritzopølser

1 ss chiliflak

salt og pepper

1 ss gurkemeie

vann til det dekker grønnsakene

Kokes opp og småkoker i 10-15 minutter

Serveres med hjemmebakte knekkebrød.

Vel bekomme!

#Lavkarbo, #glutenfri, #laktosefri, Grønnsaksuppe, #gurkemeie, #Sukkerfri, #grønnsaker, #choritzo, #hot
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg