Glutenfri og lavkarbo pasta. Lettvint variant som ikke krever kjevling.

Det verserer mange ulike varianter av glutenfri og lavkarbo pasta uten tilsatt hvetemel.

Jeg har prøvd flere av dem, og nå ble det en lettvint variant jeg prøvde ut, uten kjevling.

Her tok jeg ganske enkelt å pisket egg og ost,

og tilsatte fiberhusk.

Jeg brukte 5 egg

1 pk/200 gr Philadelphia naturell

2 ts fiberhusk

Dette blendes sammen med en stavmikser.

Blandingen helte jeg ut i en bakepapirkledd langpanne.

Dette stekes i ca 20 minutter på 150 grader, 

midt i ovnen.

Tas ut og kjøles ned før det strimles opp i ulik tykkelse,

etter som hva du skal bruke det til.

Her blir det tagliatelle.

Godt med en god kjøttsaus over.

Hvis du vil ha deigen tynnere,

bruk 4 egg og bland dette sammen.

 

Vel bekomme.

#Dia #Glutenfri #lavkarbo #sukkerfri #pasta #tagliatelle #hjemmelaget #matfrabunnen 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg