Laks og grønnsaker inn i ovnen – middagen som lager seg selv.


Etter nok et dypdykk i fryseren dukket dette opp.

En stor side med salmalaks og en pose med wokmiks.

Så da er middagen straks klar.

Krever minimalt med forarbeid, og lager seg selv.

Mens du er ute i solen, eller som jeg gjorde,

tok helgavasken.

Deilig å kjenne matlukt bre seg i huset,

mens jeg står med grønnsåpebøtta.

***

Her tok jeg ganske enkelt en side med salmalaks,

la den på tvers i langpanna,

krydret godt med salt og pepper.

***

Så tok jeg en pose med ferdighakket wokmiks og spredde grønnsakene rundt fisken,

før langpanna gikk inn i ovnen.

***

Stekes i ca. 20 minutter på 180 grader.

***

For å få en enkel og god saus til,

lagde jeg en pepperrotkrem.

Bland rømme med revet pepperrot og litt salt.

Smak til så du får den passe sterk.

***

Så er det bare å legge opp maten og spise.

 

God helg!

 

#hjemmelaget #matfrabunnen #laks #salmalaks #pepperrotkrem

#altiovnen #lettvint #wok #glutenfri #lavkarbo #suntoggodt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg