Tandoori gryte med kylling og kokosmelk.

Hjemmelaget Tandoori,

med tykk og god saus av kokosmelk.

Her har jeg gjort det enkelt,

ved å bruke tandoori masala fra innvandrerbutikken.

 

 

Kylling er en anvendelig råvare, som vi bruker ofte.

 

Jeg brukte her:

3 store kyllingfileter

Tandoori masala

1 boks kokosmelk

(kan byttes ut med gresk yoghurt,

hvis du har nøtteallergi)

Ris

***
 

Kyllingen skylles, renkjæres og deles i passe store biter.

Så rullet jeg de inn i godt med krydder,

og lot de ligge mens jeg satte over risen.

Risen skylles godt før den kokes i rikelig med vann.

Jeg bruker en del ris og to deler vann, litt salt.


Så skal kyllingen stekes.

Smør i varm panne, og fres til de er godt gjennomstekte.

 

Kjøttet stekes i flere omganger,

slik at det får fin stekeskorpe,

og ikke bare koker.

Når alt er ferdigstekt, helles en boks med kokosmelk over,

gi det ett oppkok, og server.

 

Kan serveres med ris, eller blomkålris,

og gjerne et nanbrød ved siden av.

 

Dryss over grovhakket koriander eller bladpersille.

 

 Vel bekomme!

#tandoori #indisk #hjemmelaget #matfrabunnen #kokos

#kokosmelk #gryte #ris #blomkålris #indiskgryte #chickentandoori 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg