Dansk rugbrød – ferdig melblanding.

Idag er det bakedag, og fryseren skal fylles.

 

Jeg er glad i rugbrød, men det er ofte en lang prosess å lage ordentlige rugbrød,

så i dag ville jeg prøve en pose med ferdigblanding.

Det sto dansk rugbrød på posen, tilsett kun vann og gjær.

Enkelt.

Jeg bakte brødene som anvist på pakken, tilsatte dog en god neve solsikkefrø,

fordi jeg liker litt ekstra frø i brødene.

Fylte i 2-liters brødformer og stekte i ovnen.

***

Når brødene var ferdig stekt, tok jeg de ut av formen,

og satte dem tilbake uten form noen minutter, for å få bedre stekeskorpe.

 

Jeg brukte 2 pakker melblanding, og fikk fire gode brød.

Selv jeg som er vokst opp på autentiske, danske rugbrød i Danmark,

er mega fornøyd med disse brødene.

Lite salt, mye fiber, lite karbohydrater og sukker, og god smak og konsistens.

Ja dette skal prøves igjen senere.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg