Kylling og brokkoli.

Enkel hverdagsmat som går raskt å lage passer vel bra for de fleste.

Ikke hver dag jeg har tid eller lyst til å bruke lang tid på maten.

Så nå ble det noe så enkelt som kylling og brokkoli.

Brokkoli kun fordi det er noe jeg liker godt, og det var det jeg hadde i kjøleskapet.

Bruk gjerne squash, eller rosenkål for eksempel, to av mine favoritter.

 

Kyllingen skylles litt i kaldt vann, så kuttes de opp i litt store biter.

Freses gode og brune i en varm panne i godt med smør.

Krydrer med salt og pepper, gurkemeie, paprika og hvitløk.

Deretter tar jeg kyllingen over på et fat og freser brokkolien i smøret fra kyllingen.

Dette gir god smak til kålen.

Freses sammen noen minutter for å gjennoppvarme kyllingen før servering.

Så er det bare å legge opp på tallerknenen.

Jeg brukte 3 kyllingfielter og en brokkoli, Dette rekker fint til 2-3 personer.

Vel bekomme!

 

#matfrabunnen #lettvint #hverdagsmat #tradisjon #aftensmad #kylling #brokkoli #lavkarbo #matienfei #raskt #sunt #dia #sukkerfri

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg