BUTTER CHICKEN – INDISK GRYTERETT

 

Idag fikk jeg veldig lyst på en av mine favorittretter

innen det indiske kjøkkenet,

nemlig Butter Chicken.

Sarita ferdige saus og krydderblanding ble redningen.

 

5-600 gr kyllingfilet

Sarita ferdigblanding på glass

ris/bulgur

nanbrød

hvitløkssmør

 

 

Del kyllingfiletene i passende stykker.

 

Bland sammen ingrediensene til marinaden.

Dekk kyllingen godt med marinaden

og sett dette inn i kjøleskapet i 1 times tid.

 

Stek kyllingen i ovnen ved 200°C i ca. 20 minutter. 

Ha kyllingen i en gryta og bland med sausen.

 

Kok ris etter anvisning på pakningen.

Eller som jeg gjorde; trekk bulgur i steden for ris.

Jeg bruker en kasserolle, fyller på ca 1 dl tørr bulgur,

så vann til det dekker, ca 1 ts salt.

Kok opp og la det trekke i 15 minutter til den er løs og tørr,

rør i kasserollen litt underveis,

så det ikke brenner seg fast.

 

Jeg kjøpte ferdige nan brød,

smurte på hvitløkssmør og stekte de i ovnen til smørret var smeltet.

 Server butter chicken med ris/bulgur og lune nanbrød.

Vel bekomme!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg