Knekkebrød – lettvint og godt.

Idag ble det knekkebrød uten frø,

men med samme oppskrift,

som jeg bruker når jeg lager av ulike frø og nøtter.

Jeg måtte prøve en runde med ulike meltyper,

som er innafor på lavkarbo.

Sesammel, bokhvetemel, kokosmel, mandelmel, soyamel

og chiafrø som bindemiddel.

Jeg brukte

4 dl bokhvetemel

3,5 dl sesammel

1 dl mandelmel

2 dl soyamel

1 dl kokosmel

0,5 dl chiafrø

1 ts salt

1 ss oregano

11-12 dl lunkent vann

Rør sammen og la det svelle litt

før røra smøres utover bakpapirkledde stekeplater.

Det blir nok til to plater.

Jeg drysser litt havregryn, kruskakli og flaksalt på toppen.

Dette er bare til pynt, men saltet gir en god smak.

Rutes opp før de settes inn i ovnen.

Stekes i ovnen i en times tid i 160 grader.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg