Kraftkoking.

Jeg kjøper med meg en pose eller to med frosne kyllingføtter fra Sverige,

når jeg er der på Harry-handel.

Kraft på skråg og kyllingføtter er billig og styrkende mat.

Jeg bruker krafta i supper, men jeg bruker også bare å drikke bulliongen i en kopp.

Dette er ren kollagen, som får virke fra innsiden.

Helt perfekt for å styrke immunforsvaret blant mange andre ting.

 

Jeg bruker en pose med kyllingføtter om gangen, det er ca 1 kg i posen.

 

Ha beina i en større stålkjele.

Dette gir en tykk og gelatinrik kraft.

Den stivner helt når den står avkjølt i kjøleskapet.

 

Tilsett eddik.

Jeg bruker ca 0,5 dl eddik per liter vann.

Eddiken har til funksjon å trekke ut mineraler fra kraftbeinene.

Det smaker ikke eddik av den ferdige kraften.

Fyll opp med kaldt vann som dekker føttene. 

 

Sett platen på laveste varme.

La det hele putre i 12 timer opptil i 1 døgn.

Sil av og ha over i egnet beholder.

 

Avkjøles.

Kan godt fryses ned, men holder seg fint en ukes tid i kjøleskapet.

 

Denne er fin som base til grønnsakssupper,

men kan krydres opp med litt salt og pepper,

så kan den drikkes  som den er.

Skikkelig styrkedrikk dette.

Godt for fordøyelsen og spesielt godt for huden.

 

 

#kraft #kraftkoking #kyllingføtter #gelatin #kollagen #tradisjon #godtforkroppen #immunforsvar #matfrabunnen #hjemmelaget #supper #sauser #bulliong

#buljong #fond #mineraler #næringsstoffer #byggeklosser #glutenfri #lavkarbo #diabetes #diavennlig #nullblodsukkerstigning #suntoggodt #helse #helsekost

 

.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg