Kuvertbrød med hvitløkssmør og revet ost.

I dag falt jeg for fristelsen og kjøpte en ferdig pizzadeig. Jeg tenkte at den kan jeg lage noen lettvinte og lekre som kuvertbrød av. Så jeg rullet ut deigen og rutet den opp. Tenkte det ville være godt med noen horn og noen snurrer.

 

 

Fyllet skulle bli hvitløk- og persillesmør og revet ost.

Jeg begynte med å kjøre sammen mykt smør, en kvist med finhakket persille og 2 store fedd hvitløk.

 

Så smurte jeg smørblandingen utover bunnen.

Derettet toppet jeg med revet hvitost.

Rullet sammen horn av halve deigen og rullet halve til en rull og skar i 1,5 cm tykke skiver som ostesnurrer.

Jeg penslet dem med litt sammenpisket egg før de ble satt inn i forvarmet ovn, 175 grader varmluft i ca 10 minutter. Jeg drysset også på litt oregano på toppen.

Så ble det gode horn og snurrer, som er godt tiltygg til supper og gryter. Eller bare som snaks.

Mye bedre enn ferdigkjøpte hvitløksbaguetter i alle fall, og like enkelt og mye billigere.

 

1 ferdig firkantet pizzadeig

100 gr smør

1 kvast persille

2 fedd hvitløk

1 dl revet ost

egg til pensling

oregano til topping

Smør og ost flyter litt ut, men guri malla hvor godt det lukter i huset.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg