Kylling, knutekål, salvie, persille og chorizo. Alt rett i panna, middag på 1-2-3.

 

Høsten er en fin tid med masse gode urter og grønnsaker proppet med gode vitaminer og smaker. Lettvint å bruke er de også, jeg bare river opp alt og har det rett i en god og varm stekepanne. Lettvintere blir det ikke.

Lages på minutter, til en, to eller til mange.

Her tar du det du har i kjøleskapet, squash, beter, knutekål eller det du har fra høsten bugnende matfat. Har du fersk løk, purre, reddiker, gulrøtter, grønnkål eller andre godsaker i kjøkkenhagen, bruker du dette. Eller suplerer med friske grønnsaker rett fra bonden.

Har du en mandolin er det kjempeartig å strimle opp det du liker best.Jeg har nettopp kjøpt meg mandolin og det er så gøy å strimle opp alt med denne. 

Dette bilr godt uansett ha du putter i panna, og kan spises helt vegetarisk/vegansk eller med litt kylling og chorizo som jeg brukte her.

Begynn men å varme smør i en panne

og tilsett noen salvieblader, disse stekes gyldne og sprø.

Dryss over litt maldonsalt eller annet grovt salt, og strimle knutekål rett i stekepanna.

La det stekes til det får farge.

Tilsett litt kylling i strimler.

Jeg har rullet dem i litt garam masala, men det holder fint med litt salt og pepper, evt litt sitronpepper.

Noen chorizopølser stekes gyldne, dette gir god smak til retten.

Kutt opp litt persille og dryss over. Til slutt tok jeg noen salvieblader og rullet sammen og strimlet opp.

Dryss over og server.

Dette tar ca 5 minutter og inneholder masse gode vitaminer og “byggeklosser”.

Lite kalorier, fett og lite krabohydrater. Nytes sammen med et stort glass isvann.

Velbekomme!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg