Rabarbrasuppe – sukkerfri.

 

Etter nok et dypdykk i fryseren, på en av årets kaldeste dager, på jakt etter litt sommerfølelse. Det dukket det opp en stor pose med oppkuttet rabarbra. Ingenting minner vel mer om sommer enn rabarbra. De kommer så tidlig og bringer med seg håp og tor på at nå er vi på vei mot den lyse fine tiden.

Jeg tenkte at en deilig rabarbrasuppe ville være perfekt i dag. Jeg helte all rabarbraen i en stor kasserolle og fylte på med vann. Ikke mye vann kun så vidt at det dekke, rabarbraen slipper mye væske og suppa skal jo ikek bli altfor tynn. Jeg vet at den kan jevnes med potetmel, men jeg liker den best helt naturell.

Oppkuttet rabarbra (2-3 dl)

vann

sukker/søtning

kanel

vanilje

Kok opp og la rabarbraen småkoke i 5-10 minutter. La det stå litt så rabarbraen løser seg opp og kjør suppa glatt med en stavmiksere.

Smak til med sukker/søtning kanel og gjerne litt vanilje.

Jeg lager sukkerfri suppe, slik at alle kan nyte denne.

Serveres lunken som her, med en klatt naturell yoghurt drysset med kanel, eller med ei kule vaniljeis eller vaniljekesam.

Nytes med håp om en tidlig og varm og deilig sommer. Gode barndomsminner.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg