Taco.

Taco har blitt en klassisk kosemat som vi samles over når vi skal ha en enkel familiemiddag som alle liker.

Det er jo så greit med forskjellig tilbehør i skåler, slik at alle kan ta et de liker.

Jeg bruker i tillegg til kjøtt og ost å ha løk, tomater, hakket chili, fetaost, salat, mais, salsa, rømme, rømmedip, paprika, agurk og bønner. Og naturligvis en hjemmelaget guacamole.

Vanligvis steker jeg kjøttdeig av svin eller storfe, men noen ganger steker jeg etstort stykke kjøtt, langtidssteker, så det blir helt mørt og kan rivers opp i tråder og fylles inn i tacolefsene eller tacotubs.

Idag ble det stekt 2 kg kjøttdeig fordi vi var mange til bords.

Jeg bruker å krydre med egne krydderier, men i dag fant jeg en tacomiks uten tilsatt sukker, og med svært lite salt, så da ble den prøvd. Og den fungerte godt den,

men jeg liker nok allikevel best å krydre med egne krydderier så jeg får akkurat den riktige smaken.

Oppskrift på tacokrydder og guacamole finner du her

 

Lefser, skjell, tubs og tortillachips varmes i ovnen.

Så er det bare å fylle opp med det man liker.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg