Spinatsuppe.

Sunt, lettvint og godt. Jeg bruker frossen spinat, billig og smart. Med frossen spinat trenger du ikke å blende suppen med stavmikseren, den blir glatt bare av å koke i vannet.

Spinaten er ferdig hakket opp, så det er bare å putte terningene fra posen rett i gryta. Tilsett vann slik at det dekker. Kok opp.

 

 

Når suppen har kokt noen minutter, tilsetter jeg fløte eller melk, evt. litt mer vann for å få den så tykk/tynn jeg ønsker. Jeg liker den ganske tykk. Salt og pepper må til. Og litt gurkemeie for sunnhetens skyld.

I dag tilsatte jeg litt grovhakket ingefær også, dette fordi vi brygger på en forkjølelse. Like godt å få det bort med en gang. Ingefæren gjør suppen litt hot. Rør gjerne inn en liten klatt smør før servering for å få en rund smak og blank suppe.

  • En pakke frossen spinat
  • Ca. 5 dl vann
  • 1 ts salt
  • 1 ts pepper
  • Krydder etter ønske
  • 1-2 dl fløte eller melk.

    Server gjerne med en klatt rømme og halve hardkokte egg. Og godt brød.

 

Suppen er #glutenfri, #laktosefri ved å benytte laktosefri meierivarer og #lavkarbo hvis du velger bort brødet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg