Hjemmelaget dansk remulade – denne er bare helt knallgod!

Noe av det jeg savner i Norge, er den gode remuladen de har i Danmark.

Tidligere kjøpte jeg alltid med meg en flaske eller to,

men etter at jeg fant ut hvor lett det er å lage den, har jeg begynt å gjøre det selv.

Du tar bare å blander majones med pickles, og krydrer til med karry, gurkemeie, salt og pepper,

og justerer litt med laken fra picklesene.

Denne kan jo varieres i det uendelige, men dette er en god basisoppskrift.

Du kan blande majones og creme fraiche halvt om halvt,

og du kan selvsagt lage en nydelig hjemmelaget majones og pickles.

Men godt blir det uansett.

Oppskrift på hjemmelaget majones finner du her:

Majones.

Både til en rødspettefilet, fiskekaker eller til nystekte, krispie pommes frites.

Du trenger:

4 ss majones

3 ss pickles/cornichoner

1 ts karry

1 ts gurkemeie

salt og pepper

Gjerne en ss god sennep, men dette er en smaksak.

Pickles kjøres glatt med en stavmikser.

Røres sammen med majonesen og krydder.

Tynnes ut med laken fra picklesene til ønsket tykkelse.

Fylles på tett glass og settes i kjøleskapet til bruk.

Nystekte pommes frites med flaksalt, dyppes i remulade.

Smaker kjempegodt.

 

8 kommentarer

Siste innlegg