Couscous-salat med urter og sprøstekt kylling. Eller blomkål-couscous for lavkarbo-versjon.

 

Blomkål kan brukes til så mangt,

og når blomkålen er i sesong,

må vi bruke mye av den.

Sunt og godt, og rimelig mat blir det også.

Her lager jeg blomkålris av den,

til en couscous-salat, for å gjøre den glutenfri og lavkarbo.

Oppskrift på hvordan du lager blomkålris, finner du på bloggen min.

Jeg starter med kyllingen.

Skyll og tørk kyllingfiletene, og del dem i mindre biter.

Disse sprø-stekes i varm panne med smør,

eller som her; 

i ovnen.

Krydres med salt og pepper.

 

Tilbered couscous etter anvisning på pakken og avkjøl,

eventuelt lag blomkålris.

Mine favorittsmaker er hvitløk, sitron og persille.

Dette sammen gir en vidundelig smak.

Friskt og godt.

Så her bruker jeg disse smakene.

Tilsett finhakkede urter og hvitløk.

Sitronsaft helles over couscousen og bland godt.

La det hele trekke smak i minst en time.

Server med sprøstekt kylling eller annet snadder.

 

 

Til 4 porsjoner trenger du:

4 kyllingfileter

3 dl couscous

eller blomkålris

1 stor neve hakket bladpersille

2 fedd finhakket hvitløk

1 sitron – kun saften

Så er det bare å forsyne seg.

Sunt og godt.

 

 

Bon Apetitt!

 

#Salat #suntoggodt #blomkål #couscous #smakenavsommer #urter #lavkarbo #glutenfri #sukkerfri #hjemmelaget #matfrabunnen

#hjemmelaget #matfrabunnen #blomkål #persille #couscous #suntoggodt #lavkarbo #helse #glutenfri #laktosefri #dia #sukkerfri #salat #lunsj

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg