Solbærsyltetøy med chiafrø. Eller det er vel egentlig rørte bær, siden det ikke er kokt til syltetøy.

Jeg må bare si at jeg er usedvanlig glad i solbær.

Jeg syns det smaker så godt, både alene og til ost på et ostefat.

Siden det er vanskelig å finne noen ferdiglagde syltetøyglass, som er uten tilsatt sukker, valgte jeg å lage dette selv.

Du trenger: 

400 gram solbær

søtning etter smak

2 ss chiafrø

 

Jeg tok ganske enkelt opp solbær fra fryseren.

Lot de tine litt, før jeg tilsatte søtning og kjørte det sammen med stavmikseren.

For å tykne syltetøyet, tilsatte jeg et par ss chiafrø.

Sunt og godt.

Proppfullt av vitaminer.

Dette kan godt spise med skje, eller settes på ostebordet,

om du ikke foretrekker å ha det på gode,

hjemmebakte knekkebrød.

Kan også tilsette en skje eller to til en  yoghurt naturell eller mager kesam.

Passer også godt i et beger cottage cheese.

 

#solbær #rørtebær #syltetøy #hjemmelaget #matfrabunnen #tradisjon

#sukkerfritt #lavkarbo #glutenfritt #dia #sommer #smakenavsommer #bær #husmannskost #supermat

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg