Stekt ørret med pepperotkrem og grønnsaksgrateng.

 

Etter mange middager med kjøtt, var savnet stort etter å få fisk på tallerkenen. og i dag falt valget på ørret. etter at jeg kom hjem fra butikken, så jeg at jeg hadde fått med meg en pakke laks og en pakke ørret, så da ble det begge deler.

Fisken skylles raskt i kald vann og krydres med salt og grovmalt pepper.

Smelt smør i stekepanna, og legg fisken i med skinnsiden ned. God og varm panne.

Ca 3 minutter med skinnsiden ned, slik at den blir brun og fin. deretter snus fisken og får noen minutter på andre siden, maks 2-3 minutter trengs.

Legg fisken på et fat for å hvile litt før servering. Så har du en perfekt og ikke overstekt fisk.

Tilbehør til fisken ble kokte mandelpoteter, grønnsaksgrateng og pepperrotkrem.

Rør masse frisk-revet pepperrot, evt. pepperrot fra tube, og rør det inn i rømmen.

Tilsett litt salt.

Vi serverte også etter noens ønske rømme tilsatt noen sukkerkorn, smakte fortreffelig til laksen.

Lages gjerne slik at den får stå å godgjøre seg litt, da blir den bare sterkere og bedre.

Til fisken serverte jeg også agurksalat.

oppskriften finner du her: Agurksalat.

 

 

#laks #ørret #stektfisk #fisk #agurksalat #agurk #rømme #pepeprrot #pepperrotkrem #sukkerrømme #suntoggodt #helse #tradisjon #matfrabunnen #hjemmelaget #sitron #grønnskasgrateng #lavkarbo #dia #sukkerefritt #laktosefritt #glutenfri 

4 kommentarer

Siste innlegg