Hjemmebakte knekkebrød.

Ny ladning med knekkebrød , greit å ha til ukas lunsjer.

Jeg er i gang med opprydding etter jul,

og da går jeg igjennom alle skap og skuffer

og idag fant jeg endel frø og kjerner

som ble brukt opp til disse knekkebrødene.

Tom bakeskuffe er greit,

så ikke noe bli liggende altfor lang tid over best før dato.

Jeg bruker som alltid samme blandingsforhold,

12 dl frø og 7 dl vann, samt salt og krydder.

 

Her brukte jeg en blanding av linfrø, chiafrø, solsikkefrø, fiberhusk, havregryn, kruskakli og

litt puffet ris

som lå igjen etter risbollene som ble laget til jul.

Alt ble blandet med vann.

Jeg tilsatte krydder og salt, 

ca 1 ts salt,

og på slump tilsatte jeg gurkemeie, oregano og chili.

 

Fremgangsmåte finner du her.  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg