Suppe – grønnsakssuppe med kjøttboller.

 

 

Grønnsaksuppe.

En fin måte å få tømt grønnsaksskuffen i kjøleskapet på.

Snitt opp det du har og kok opp i en god kraft eller buljong.

Her har jeg brukt brokkoli, hodekål, gulrot, purre og løk.

Og en litt sliten gul paprika, gjorde seg godt sammen med resten.

Som kjøttboller fant jeg en ferdig farsedeig i fryseren.

Tok opp denne og skar den i terninger, mens den var halvtint.

Så slapp jeg at det ble klissete å lage kjøttboller.

Kokte opp og så var suppa ferdig.

Samme base bruker jeg også til fiskesuppe.

Da bruker jeg bare fisk av ulike slag og tilsetter mot slutten av koketiden.

Eller den gjør seg godt som grønnsakssuppe uten kjøtt eller fisk.

Mat til mange på kort tid, til en billig penge.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg