Syltede slangeagurker – agurksalat.

 

Lite slår en god agurksalat som tilbehør til fisk.

Hører med til både laks og ørret. Lettvint er det også å lage selv. 

Skyll agurken og snitt i tyyynne skiver, med en ostehøvel eller en mandolin. (ja jeg har nettopp kjøpt meg mandolin og denne brukes flittig)

Fyll et lite Norgesglass eller annet tett glass med agurkskiver.

Laken er enkel, 1-2-3 lake bruker jeg.

En del eddik, 7 prosent,

2 deler sukker/sukkererstatning og

3 deler vann.

Jeg bruker kunstig sukker, så får jeg en sukkerfri agurksalat.

Laken kan kokes opp, men må da avkjøles før den helles over agurkskivene,

men jeg blander kun ingredisensene og heller dette over med en gang.

 

I tillegg bruker jeg å tilføre litt salt og kverne litt pepper over til slutt.

Smak til og hell over agurkskivene så de er dekket.

Settes i kjøleskap. Holder seg lenge.

Godt som tilbehør til ribbe og annet svinekjøtt og på

dansk rugbrød og hjemmebakte knekkebrød med

leverpostei eller kjøttpålegg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg